You are perfectly imperfect

IMG_0545

Iedereen heeft zo zijn/haar onzekerheden. De één meer dan de ander, maar er is voor zover ik weet niemand die álles aan zichzelf mooi vindt. Ik krijg wel eens reacties of berichtjes op ask.fm dat ze mij willen zijn, dat ik perfect ben etc. Ik vind het heel lief bedoeld, maar niemand is perfect. Ik vind het prima zo, ik weet dat ik niet perfect ben en ook nooit zal zijn.

Zoals ik al zei kan ik niemand opnoemen die alles aan zichzelf mooi vindt. Iedereen is (voor zover ik weet) wel ontevreden over iets aan zichzelf. Niemand is perfect, en dat is prima. Jouw lichaam zal niet het lichaam van Doutzen Kroes worden, want dat is haar lichaam. Je zult er niet uit gaan zien als die ene beroemdheid die zóó perfect is als je jezelf er maar lang genoeg mee blijft vergelijken. Het enige wat dit oplevert is onzekerheid. Je wordt er alleen maar onzeker van om jezelf te vergelijken met anderen.

Natuurlijk zijn er dingen die je wél aan jezelf kunt veranderen. Ik zeg niet dat je een hele facelift moet laten doen, maar als je ergens écht onzeker over bent kun je er misschien wel iets aan doen. Stel dat je vindt dat je een rode huid hebt, kun je wat foundation of poeder gebruiken om dit te camoufleren. Natuurlijk moet je niet je hele gezicht vol plamuren. Dit is slechts een voorbeeld. Aan sommige dingen kun je helaas niets veranderen, maar als je dat wel kunt dan is dat fijn. De dingen die je niet kunt veranderen zal je moeten accepteren, er zit niets anders op.

Onzekerheid is vervelend en ook niet 1-2-3 verdwenen! Je kunt (bijna) niet van de een op de andere dag een zelfverzekerde vrouw worden, maar jezelf accepteren is wel belangrijk.

Liefs,
Manon

Accepteer jij jezelf? 

2 thoughts on “You are perfectly imperfect

Plaats een reactie